This is she

My photo
selangor, Malaysia
rambling is her new activities lately..so, just let's her do the talking..

Tuesday, July 7, 2009

updating!

not in a good mood actually. tak tau pesal. lately tidak rasa untuk bersukaria. straight je!
but neway, update still update.

LAST SATURDAY

aku adekan sedikit activities. utk mengisi mase lapang. yeahh.. mule2 belaja buat kuih muih. ingat x post yang lepas? hehe. bukan kuih muih sebenaqnyaaa. it was cookies. maleh nk cite panjang2. lets check-itd-dout....

bahan bahannye... nak detail refer entry lepas yek! :)




setelah dicampuq bahan A




bahan B pulak.




(bahan A + bahan B) bahagikan = jadi kepol kepol cenggini




bakar dalam oven lebey kurang 20-30 mins





yeahhh.. belom sempat pape, nenek da rase dulu. hihi.
dalam keadaan tidak disedari oleh nenek yang sedang mengambil biskot2 ni, aku click!! hihi





setel koje petama di petang sabtu. papehal pon aku cakap korang sme la, biskot ni mmg sedap rangup sehingga menjilat jari. hehe..



meletoops!
dapatla 1 tupperware sederhana besa sesuai untuk di jamu seisi keluarga ketika menonton tv ;p




ok.done! petang nye plak, aku jog ngan eca diiii...........

sekian terima kasihh. hehe. 2 round ok!


ok ok hari AHAD lak. emmm. kua g movie. teranforme!! hehe. emm. best la. but bagi aku panjang sangat la cite tu. memberatkan otak penat otak aku pk. kang pk ringan ringan takot tak paham. balik umah aku penin. hihi..

tapikan... de segelintir komen yang aku jumpe, de orang mempertikaikan story line transformer tuh. cube bace bawah ni...taken from oh!bulan. hehe
  1. Dalam babak peperangan besar-besaran di’tengah kota Los Angeles — maafkan kami, Mission City — sepatut’nya ia di’saksikan oleh ribuan penduduk, sekurang-kurang’nya. Namun, agak pelik juga apabila kerajaan US mampu menutup keseluruhan cerita peperangan tersebut, dan yang paling kami tidak boleh tahan, kewujudan alien robot hanya’lah merupakan khabar angin di internet? Fikir logik, macam mana mereka buat? Bayar semua orang yang berada di’sana untuk menutup mulut, serta membelanja’kan jutaan dollar untuk baiki segala kerosakan, macam tu?
  2. Kalau di’ikutkan, terdapat 2 keping Allspark yang tinggal: satu berada di’dalam kawalan ketat tentera, manakala satu lagi di’jumpai oleh Sam. Decepticons mencuri Allspark untuk membawa kembali Megatron. Tetapi, bila Sam ingin menghidup’kan kembali Optimus, dia perlu mencari kunci Matrix of Leadership di kawasan padang pasir. Kenapa tidak guna’kan sahaja Allspark yang lagi satu? Allspark itu sememang’nya berada dalam begpack Mikaela sepanjang masa. Andai kata Allspark berkenaan boleh membuat’kan barangan dapur Sam hidup, kenapa tak boleh lakukan perkara yang sama terhadap Optimus? Hebat sangat ke Optimus ini?
  3. Bercakap mengenai kelahiran semula Megatron, tatkala Decepticons turun ke laut dalam untuk menghidupkan’nya, pihak tentera laut dapat mengesan 5 robot melalui sistem radar mereka. Kalau di’ingatkan kembali, Decepticons menghancurkan sebuah robot kecil untuk membina semula Megatron. Tapi yang pelik’nya, apabila mereka naik semula ke permukaan air, pihak tentera yang sama dapat mengesan 6 robot. Pelik juga, bukan ke patut 5 sahaja?
  4. Sam tiba-tiba mati & pergi ke syurga robot..Erk, robot pun ada syurga ke?
  5. Bumblebee masih tidak boleh bercakap dalam filem ini. Dari apa yang kami masih ingat, rasa’nya kotak suara Bumblebee sudah di’baiki dalam filem yang lepas.
entahh lee.. papehal pon. layan je.

ok la. aku da penat nk buang ase. mari buat keje.

tata ^.^v

No comments: