This is she

My photo
selangor, Malaysia
rambling is her new activities lately..so, just let's her do the talking..

Thursday, April 9, 2009

dunia ini...

salam...

hampir ke lunch hour skang. aku duduk membace blog, artikel dan akhirnye menaip2 blog.. bnyak gak blog menarik yg aku jumpe. sikit sebanyak dapat dijadikan sebagai bahan hiburan aku di opis. memandangkan keadaan opis yg semakin bosan dan paling xlarat jika ade segelintir makhluk yg suke asek nk tnye soalan yg sama kat aku. belaja sendiri bley takk???

ok ok. cool.. mat cool mat cool kawan ku! yeheehh..


post untuk hari ni :

perkara 1) cara aku mengatasi rasa x puas hati dalam diri...

aku da tanak kesah bende2 remeh da pas ni. bukan pendam rase, bukan kecik hati, bukan marah kat sesiapa.. setelah aku pk balik, mungkin aku yg kene adapt dengan keadaan yg berlaku disekeliling aku.biarkan saje semuanya nk berlaku.. xnk da pk bende2 remeh temeh. daripada aku pk sume2 tu, bek aku memerah otak aku yg dah lama rileks ni untuk mencari cara camane nk ke kerja laen + mencari income lebih + mencari ilmu dan mengamalkannya dalam kehidupan. ya. ini la yg aku mahu dalam hidup. bukan bende yg boleh menyesakkan kepale dan menghimpit pemikiran aku yg da tersedia baik sebelum ni. yeke baik?? hihi.. at d end if aku teroskan dengan layanan perasaan ni, 1 bende pon aku xdapat. bukan nk kate perasaan langsung tidak boleh dilayan tapi dilayan pada yg perlu sahaja. sbb mmg da human being macam tu. ada nafsu, akal dan perasaan..


conclusion bagi perkara 1) tadi adalah...
berkesederhanaan lah dalam setiap tingkah laku, tindakan dan keputusan yg akan anda ambil selepas ini. reminder2..


perkara 2) quotes menarik untuk hari ini

pagi tadi bukak2 je pc, ym sign in dengan sendirinye. feveret aku semasa ym ini adalah melihat shoutout2 org. n aku jumpe ni. kak nani punye shoutout :

Tiada bekal yang lebih utama daripada Taqwa
Tiada sesuatu yang lebih baik daripada Diam
Tiada musuh yang lebih merbahaya daripada Kebodohan
Tiada penyakit yang lebih parah daripada Berbohong.


thanks kak nani.. ya. aku suke quote ni. n aku suke bende2 yang bole membuat otak aku bergerak dan berfikir2 sampai pening. ehe.. konon cendekiawan ;p
point disebalik kata-kata ni cukup bermakna bagi aku. n akan aku terap dalam hidup ni demi mencapai nilai2 modal insan yang mapan. ewahh!! teringat lak kelas mapan mase kat u dulu. hihi..dapat A tuhhh ;pp

conclusion bagi perkara 2) adalah.....terus conclusion tu.hihi ;p
penuhkan ilmu di dada untuk sentiasa bertaqwa dan terhindar dari kebodohan. Diam lebih baik daripada bersuara menegakkan sesuatu yg xmungkin kita dapat,walaupun ianya benar, tapi x semestinya boleh menjamin kebahagiaan. malah memburukkan keadaan kerana syaitan sentiasa mencari jalan untuk melaga2kan manusia. sentiasalah berkata2 benar walaupun sesuatu perkara itu pedih dan pahit. penting bagi kita untuk sentiasa bersabar kerana kesabaranlah yang boleh melatih kita untuk mengamalkan perkara2 baik..

tbe2 menjadi ustazah =) hihihi.. bajet baik..
semua orang nk jadi baik ape. cume bile keadaan sekeliling menekan kita sampai kita gagal buat pertimbangan, dats y la banyak sgt orng buat keje yang salah diluar sana. macam memberontak la lebey kurang..tapi kalu da jahat tu, jahat jugak..

sekian tazkirah untuk hari ni..aku mmg leh jadi otomatik baek if aku tnga puase.hihi..n ni la akibat aku terlalu boring dalam ofis. daripada plan nk post sket je, tbe2 jadi panjang lebo =) sekurang2nye terluang gak masa lunch aku...


okla. lame2 sgt pon lagha lak nti. till then.

daaa~~

No comments: