This is she

My photo
selangor, Malaysia
rambling is her new activities lately..so, just let's her do the talking..

Monday, April 27, 2009

kegembiraan yang xboleh bergembira lagi..

tajok yg agak merepek. tp itu la hakikatnya. semalam, pada jam 1130 pg camtu la.. sedang aku lepak2 bace paper BERITA HARIAN depan tv menikmati hari minggu, tbe2 ade panggilan dari telefon rumah aku. macam biasa aku akan membiarkan fon tu berdering sehingga adek aku berdua tu yang angkat. cos selalunye fon rumah dorang jela yg gune. namun, setelah 2 kali fon tu berbunyi tanpa sape2 angkat, at last eca mengalah pg angkat dasar masing2 berat bontot nk g angkat fon tu. lalu eca memanggil aku...



"alang!! fon call!", jerit si eca. aku pon dengan keadaan x pecaye, teros capai gangang dan becakap.




caller : hello, ini cik siti nazzirah mustafa?

akoo : ya saya bercakap. dengan rase penoh debaran aku jawab...

caller : kelmarin cik ade mohon untuk jawatan p****** s**** di ** kan?

akoo : pk jap. aku da anto lame die baru dapat kelmarin ke? arhh.. jawab jela. ya saya..

caller : ok. cik diminta untuk hadir ke 1 temuduga atitut di UM

akoo : aha, amende menatang temuduga atitut tu??

caller : dewan semarak

akoo : aha,

caller : akademi pengajian melayu. pada jam 9 pagi.

akoo : ok. tau sgt aku tempat tu..nseb bek penah jadik pm satu mase dulu.. emm..encik, bole saya tau temuduga atitut ni macamana ya?

caller : cik perlu menduduki exam ini. dan sila datang lebih awal yea. pukul 9 ke 9.30 adalah memadai.

akoo : aikk. kate temuduga tapi exam pulak. emm ok. saya akan berada disana nti.

caller : ok itu saja, terima kasih.

akoo : sama2. tanpa tnye banyak lagi, aku teros letak. haha..GEMBIRE!!




dengan mulut x bole katupnye aku sungguh gembire kerana dalam riban2 surat pemohonan yang aku da bg kat banyak2 tempat, kat tu gak yg lekat beb.


tapiii... ni baru intervw. xsure dapat ke x ok. xbole gumbira sgt. nati xdapat xke sedih...huuu..
so now aku sungguh berharap aku akan lepas stage ini. supaya cepat2 dapat pindah dari tempat keje skang ni. yeahh..

namun, dalam kegembiraan ni, terselit 1 rasa risau. xape la. perasaan aku saja. xperlu di war2 kan. biar aku dengan diri aku. yg penting, cita2 perlu dikejar dan digapai. sungguhpun ke lagit biru, akan ku usahakan tanpa menoleh ke belakang. ewahh!! emm..sounds quite sellfish. but, what to do... i have to.

gembira tapi xnk gembira sgt. so now get ready jea. ppl yg aku teros inform dat time were of cos femili sekalian, n kekaseh..hehe..

so, tunggu jela another month. samaade aku dapat ka dak, kita tungggguuuuuuu....~~~

mintak2 dapat.. amin ya rabbal alaminnn...

3 comments:

HariHaz said...

kalo dapat gi keje kat UM nu, senang la nak dating. hahaha

Akmar Anuar said...

a'a, all the best utk interview tu eh??

;)

A'a Nazzirah said...

akmar: maseyhh :)

zach : haha..mane de aku publish lagik koje kat mane daaa...tp hope gak dapat.senang sket nk ber'aktiviti'.ngeh ngeh ngeh...