This is she

My photo
selangor, Malaysia
rambling is her new activities lately..so, just let's her do the talking..

Wednesday, September 16, 2009

sakitnye terase selepas beberape lame tidak mengambil ubat.

sakit lutot datang balikkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!
arghh!!!

saket weyhh. rase denyut denyut lutot macam sengal kiri kanan depan belakang. jalan pon cam tempang sket.

meghajok ke lutot aku nehh...haihh..

nak dijadikkan ceritee, semalam aku terpikir mahu buat surgery bagi Osteoarthritis (aka OA) yang aku hidapi semenjak dari final year di tahun pertama aku di Universiti Malaya. cemane aku dapat sakit ni? panjang ceritenyee..

ianya berlaku semasa game MASUM 2005 di uitm shah alam. huih.. mmg kesilapan aku yang kurang fit sparring lak ngan 'jaguh negara' pada ketika itu saje laa dan aku ngot xreti wat strategy, lalu digunting oleh minah yang betol2 kelas C yang padehal mase tu aku xsampai pon 53 kg. huuuuu~

kejadian menggunting tu telah menyebabkan lutut kaki sebelah kiri aku terpe'leot' 90 darjah ke arah kiri. bayangkan, 90darjah okkke!!

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh!!

sakitnye tuhan je yang tahu. pendekkan cerite, mase tu aku kalah. surrender awal. hihi. sorry cegu. i have to :(

setelah kejadian jatuh bedepek cam nangke xboleh begerak ketepi tuh, aku pon ke tepi gelanggang dan mendapatkan rawatan dari dr segere. sedeyh siot rase mase tu kaki membengkak besaaaaaaaa!!

sobs!

berbulan2 selepas kejadian tu, rajin la g fisio, makan ubat, swimming dan sebagainye bagi memulihkan kaki ni. namun, aku masih tak serik, still men olahrage dan akhirnye menyebabkan kekalahan dan trauma sahaje. ouch! sakit kalau pk balik camane rasenye sakit bende ni. bayangkan sendi kat lutut tu asek terkelua je. lagi2 kalau terhentak kaki. keletak! wow.. mmg sedap. dats y start dari situ aku dah tak seaktif mane. men regu, pastu bola tampar pon da tak bole lompat2. emmm... sampai la sekarang... malas nak eksesaiss. lalu gemok!

hehe. selame ni aku amik glucosamine,dose sebanyak 1500ml sehari untuk cover sakit lutut ni sehariharian. almaklumla sepanjang kat um, ubat disponsor. ubat tu agak mahal. mampu tu mmg mampu tapi,,,, hehe.. tah la. mahal lah!

disebabkan dah lame habes ubat tu, then aku plak xbeli2 dah, make plan la nak buat surgery..
baru je lepas cakap semalam, hari ni sepanjang hari bile melangkah je, lutot aku mesti rase ngilu, berdenyut and.. argh. rase nak cabut n tgk ape problem kat dalam lutot ni jee. tapi,, tak bolehh :(

xpe la. wattodo. tahan je la sampai akhir bulan ni. next month akan diusahakan utk knee surgery neh. uwaaaaa!! takott!

amacam? hensem tak lutut aku? hihi. illustrated by aanyerr :P

1 comment:

aDam ra'Uf said...

dh bg ubt td..
nnt mkn ek..