This is she

My photo
selangor, Malaysia
rambling is her new activities lately..so, just let's her do the talking..
Showing posts with label handphone. Show all posts
Showing posts with label handphone. Show all posts

Monday, June 1, 2009

sangat HAPPY ok.

hihi. gembire + puas hati.
gembire sbb weekend yang best. terase lame weekend aku. ^_____^
meh aku cite sket nihh..


saturday:::
after the registration stuff @ VIC, we me n kekaseh of course..hehe went to manjalara. kekaseh's friend's wedding. tade pics lohh. wedding yang simple but everything pon ok. meet people, makan2 lalu balikk..

opss..belom balik umah lagi. mase ni la da mule rase happy2.hehe. go to BB Plaza. kedai nokia. deal punye deal. akhirnya dapat price yang baeek. lalu beli. ni xsaba nk tunjuk nih. haha.. sorry guys aku terpakse menunjuk.kiki..

tadaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

nokia expressmusic 5800 yang aku idam2 kan selame nii ;)


hihi. sorry xclear sgt cos gune 2ndary camera.. ok2 next shot...


yeahh..
inila die dari pandangan belakang ye. eheh *eksited.eksited*
amek pic dalam toilet pon jadila.haha



nyeheh. gegambo yang diambil pagi td. kat toilet opis. konci toilet pastu snap snap.hehhee.. ni la salah satu bende yang membuatkan aku ssh sgt nk fokus buat keje hari ni. asek nk g install la, nk snap pic la, nak g setting browse la.. tah hape hape kau buat.
tapi, tak ape la. saje membiarkan diri dengan sifat kebatakbatakan ini dahulu. fon baru la katenyeee... :D

ok. another reason mengape dan kenape aku begitu eksited. baru aku sedar bahawa selame aku pakai telefon bimbit ni, ini lah yang pertama kalinya aku beli sendiri, duit sendiri ok. siap hutang lagi neh.. berdasarkan cita rasa dan bende yang aku da target lame. usehe punye usehe, dapat gak akhirnyeeee... puas~ hihi

kenape? owhh., dulu fon petame hadiah SPM dari mak. before tu pinjam dari kezen. kesian kan? hihi.. then 3 fon seterusnya adalah 2nd hand dari angah. aku tak paham kenape aku bole bertolak ansur ngan angah sampai 3 kali kene todeyy ngan die mase tuhh. hampeh!! tapi xpe. adekberadek je pon. malas la nk berkire. hehe. now oredi got my own. hihihi =]



*continue story*

ok. pas beli, kami balikk. rush gak la. takot kene marah ngan mak. hehe. ye, aku anak yang baik lagi lurus. maka jangan la menderhaka. nanti xdapat masuk syurga. hehehe...b4 balik singgah le kat sg buloh overhead bridge tuh. pas solat, lapa...

makan di ke ep siii.. ehehe~ itu saya! mok kan?? tauuu...

huhuh. kenyang lalu pulang. kesempatan ni aku nk berterima kasih kat main cast dalam weekend story aku minggu lepas.

iaitu, incik ra'uf hussin....

mekasehh pakk.. ehe. ni la die part time drebar aku yang setie <3
jangan mare..gurau2 saje ;p


sunday:::
nothing pon. just duduk rumah. bangun pagipagi, solat, lalu membersihkan rumah tangga. haha. sangat bangga ok kerana berjaya tidak tidur selepas subuh pada hari weekend ;p

dari pagi sampai ke tgahari dok mengemas rumah.. pastu dok bakar ikan. xsedap sangat kerana pemilihan ikan yang kantoi. baru tau yang ikan pari agak tidak sedap untuk dimasak secara membakar dan cecah dengan kuah kucap pedas yeaa..


next,

ingat ptg nak buat muffin but kene ziarah pakcik. jadik drebar mak abah la nampaknyee...


habesss cite. tu saje la. panjang-panjang type nih pon macam ade je orang nak bace. kiki. tidak mengapa la. aku punye diary whatt..hehe. okes la. sampai disini saja. huhu..

papai ~.~


Monday, May 25, 2009

mode rajen menaip blog

salam. hari yang penuh dengan azam dan kesungguhan baru. ape azam tersebutt??
semuanya seperti di bawah.

1) mau KURUS!!!
mulai hari ni, setiap hari is my fasting dayyy. puasa di sini merujuk kepada hal-hal yang berkaitan dengan pengurangan makanan yang diambil dalam meal seharian. selameni aku mmg makan x hengat punye. bak kate cekgu, batu-kayu-je-aku-tolak.hehe. so, start hari ni aku da bole diet dengan bersungguhnye. except weekend je bole makan dengan banyaknye.ehehehe ;D


2) simpan duit weyyy!!!
haaaa...azam nombor 1) sebenarnya adalah rentetan hal no. 2 ni lah. kene la ikat perot da pas ni.cam sedih je bunyik. bnyak sgt aku kene tanggung pasni.
antarenye,

1. duit kete dan minyak
2. gatal nk pakai hanpon mahal. nak bagi puas hati :)
3. duit simpanan masa depan. ehem ehem. paham2 sendiri la noh! ;p
4. ptptn weyyy!!
5. mak abah n astro bill
6. belanje dan etc.

ade lagi act. tapi aku maleh nk sebot cos tah pape. emmm.. sempit dowh. selameni ok gak la ruang de la nk belanje makan tu makan ni. now da fully duit ngam2 je utk hidup aku sebulan. 3minggu je kot.hehe. gaji dah la ciputt..separuh je ngadap ke kete. nk mintak mak abah, fuhh mmg segan beb. stat aku koje ritu mmg da xmintak duit mak abah dah. aku bukan anak orang kaye nk mintak2 lagi kat parents. beruntungla kawan2 yang masih parents sponsore di luar sane yee..adehh. sedih jee.. sob sob.ape nak buat.

kate mak, kene gak hadapi sme ni. bia biasekan ssh sempit sekarang. nanti senang mase depan. kadang2 aku rase, bile sampai nilai duit ke tahap negative ni la aku akan kerah daya keringat aku utk cari income lebih. selameni dok plan je tapi xbuat2. mebi sbb kesusahan tu xdatang2 lagi. n now, bila da sesak, baru tau tinggi rendah bumi dipijak. ewahhhh!! betol ke peribahasa aku neh. tibai jeee ;p

lagi 1 bende yang mengajar aku. MOST important thing happen to me. aku rase, bile dalam keadaan ssh ni la aku akan sentiasa ingat tuhan. asal senang sikit je, mule la solat lengah2 kan.., dok mengumpat sane sini, dose sane sini..haisshh. banyak lagi la. tak ter list. now baru la nk sedar. kalu cenggitu, bek la aku teros hidup bersederhanaan kan?? tapiii... nk gak rase kaye... tah le. mintak je yang terbaik dari yang Maha Mengetahui~

3) nk jage kete leklok

untuk pengetahuan sume, insya-ALLAH next week aku da mule gune kete baru. macam kerete sendiri la kire.hihi. xde la baru pon act. kete along aku yang x digunakan, maka akula penggunanya. xdela dok rebut2 pakai kete angah da pas ni. angah da bole pakai kete die dengan tenangnye selepas ini. kire sambung bayar la. xbayar full pon. bak kate along, baya separeng je. kire cam aku tolong die, n die tolong aku gak laaa... da terpikir2 nk decor ape dalam kete tuh.hihi. soon.. soon..

4) cari koje lain cepat!!
ni lagi 1. aku hope sangat aku dapat koje gov before bulan puase tahun ni. bukan ape.. aku da kene cepat bertindak ni. lame2 aku kat cni bole sakit jiwa beb. emmm... dok follow up kat human resource pon segan je camane nk dapat cepat. xpe2. teruskan berusaha. bashyaaa!!

5) side income~
hihi. bende yang da lame plan tapi tak jugak terlaksane. dari bulan bape tah aku dok plan tapi xbuat2 lagi. bulan depan berjalan la tusyen ni. home tusyen. aku akan target anak2 jiran dulu. ika, get ready yea. da sebulan if mak bapak dorang rase ok, aku akan besarkan ke taman2 perumahan berdekatan.kikiki. maleh la nk ulas panjang, takot xjadi je. bia jadi dulu baru aku cite panjang lebo noooo....

emmm. stakat ni je kot. aku da kene serius da pas ni. selalu sekadar cakap. now cakap-dan-buat!! yeahh... cenggitu la baru berjaya. kikiki :)

ok la.gtg. have lots of work to do act.

da~~~

**gambo kete 'baru' akan di upload later k. tata :)

Wednesday, April 22, 2009

geram!!

bengong la hari ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1st : aku tanak buat keje yg bukan aku punye keje!!
bodo a org2 camni. kate diri pandai tp @ the end keje die bg kat org len. da cakap diri sendiri pandai, buat la keje tu. tah pape. pastu bile bende tu salah or lambat nk siap, marah, cakap belakang kate xreti buat. eh, ape bende ni?? proses learning la konon nye ko cakap kan. kepale hangguk ko!! kalau da bg koje tp xajar pape, apekebende nye tu??? mmg aku da ssh la nk respect org2 camni dah. selame ni aku pk yg mebi aku salah judge orang. tapi skang tenyata aku betol. cos puan pon da perasan. memang babih la org camni. haaaa.... da stat kua bahase aku dahhh..

2nd : aku head department ke skang ni?? boley terangkan x kat aku please?
ok. tadi de sket petelingkahan ant. beberapa staf. yg sorg ni baru masuk n sorg ni golongan veteran. aku faham la yg korg mmg pandai, berpengalaman dan ilmu sungguh penuh di dada. tapi xbole la nk ikot suke hati utk masukkan subjek ape2 je dalam semester ni. aku as a coordinator da set kan hasil dari pebincangan ngan org2 atas yg cam bagus tapi xseberape bagus pon sebenanye.. bile da kate aku coordinator, so nape nk banyak cakap lak. kalu rase bnde tu korg2 bole handle, nah! amek sme ni. aku mmg xnk. dengan gaji yg ciput, keje banyak bagi kat aku, pastu org dok pangkah2 plak keje aku, wah! mmg laha*** la kan...tp nseb bek bole setel sbb aku besaba je tadi. aku xkesah ko nk pangkah sbb aku tau aku mesti de banyak wat salah. tapi xprlu kot cakap kuat2 macam nk marah aku. berbincang je boleh x? aku coordinator aje ok. bukan head department.

3rd : no weekend date for this week
ok. bende ni sedikit sebanyak memberi impak kat aku yg da lame mengidam nk men bedminton. plan baek punye tbe2 terpakse cancel sbb angah gune kete weekend ni. so, after koje, aku kene balik rumah n... xdapat la lepak men badminton nampaknye..sedih~ sorry yea kekaseh. next time k..

4th : fon da tahap cipan asek buat problem..
pg2 lagi da bape kali cover phone aku ni tetanggal. baru je elok dari coverage prob now da cover die pulaj patah sane sini. bile nk angkat je tetanggal bateri sekali. nak beli baru da la tnga pokai gile ni beb!! kete pnye repair lagi... aku bayar tau. adoiii...saket la bulan ni...

5th : opss.. aku pms rupenye...eheh..

patot pon nak hangin je aku dari semalam. aku da dalam tempoh2 ITU. xpela. kejap je.. hope xde yg terase..




setelah break lunch, solat, de sorang student datang mengadu pasal bende kelaka. katenye nampak 'bende' macam orang kaler putih intai2 dorang tenga belaja kat Lecture Room 2 blok akademic. macam makhluk asing pon ade die sebut. haihh. macam2.. terhibur gak la aku pastu. xde la stress2 nk pk pasal koje ni. tapi leh tahan gak penglipur lara ni bercerite. alaaa... imagination je tuu...xde pape la. sedapkan hati sendiri sebenanye. ehehehe..

ok la. continue work. de je ni bende nk buat. best de blog ni. bole tempat luah muntah segale masalah aku. tapi sape2 nk terase, sendirik punye pasal. sape soh bace? haha.. nasib la. sape soh buat masalah ngan aku kan. ngeeeee..

bye!

Tuesday, April 21, 2009

angan2 ku~

semakin hari fon ku semakin membuat masalah. jadi td berangan la jugak carik2 model fon best dalam tenet. aku mau ini...


nokia 5800 Xpressmusic

gerekk seyhhh..

rase2...boleyhh x eh? emmm... nak laaa.....