This is she

My photo
selangor, Malaysia
rambling is her new activities lately..so, just let's her do the talking..
Showing posts with label thought. Show all posts
Showing posts with label thought. Show all posts

Tuesday, December 28, 2010

Thots..

Some thots of the day...*also reminder fer me =)*

1. Jika anda dapati semakin tidak cukup duit (padehal gaji semakin membesar), maka perlu revise balik, bila last anda bersedekah..

2. Jika didapati anda semakin hari semakin resah dan ada je benda tak kena, (padahal duit dalam poket berbondong bondong dan dulu anda lah yg pernah kata ''kalaulah aku ada gaji sekian sekian, mesti hati aku tenang dan gembira'') perlulah direvise balik, dari mana sumber kewangan anda. Adakah ia halal atau haram..adakah anda makan gaji buta dan sebagainya..

3. Tak perlu kesian / bagi muka pada orang lain kerana kalau anda terlalu kasihan pada orang lain lebih daripada anda kesiankan diri sendiri, pasti memakan diri. Tak percaya? Cubalah!

4. Kadang kadang kita perlu jadi selfish! yeeehau!!!


and.. thot last ni utk perempuan jeh.. neenoo nee noo..

5. Jika anda seorang perempuan/wanita, especially perampuan/wanita single, usah percaya kepada lelaki lelaki nih. Walau pon bermuka baik, jangan percaya! Kerana itu hanya muka. Hati kita tak nampak. Jadilah wanita wanita yang mahal. Jangan sesekali fikir anda tidak akan ada jodoh jika tak menjadi murah. Bukan bermaksud utk menjadi sombong, tapi extra careful sebelum hati terpatah dua. Biarlah orang kata andalusia ke apa asalkan kita tak ditipu diberi harapan palsu. Lelaki yang baik adalah utk perempuan yang baik kann? Lagipon, Cinta itukan rahsia ALLAH =)


Ok. That's it! Thots ni terhasil kesan daripada beberapa kejadian yang berlaku kat diri sendiri sejak kebelakangan ini. I don't wanna be like before nemore. In order to do that, I've to change cos I know, I can't change people.

The new year is coming and I'm still on this level. So pathetic ok! Looser when everyone is leaving you. Friends, close friends, colleagues and even my sibling are doing gap :'(
Now I know why certain people are very defensive towards others. Because human needs attentions. I dont know. It just my thot.

Okla. Till then. Salam tahun baru buat semua dan maaf pada yang terasa dengan perisian blog saya sepanjang tahun ni!! *wish awal awal cos I'll be very busy along this week* daaa~ :)


Wednesday, December 8, 2010

pagi!


terasa macam hari Isnin. Tapi hakikatnya dah rabu! apa yg bermain main di kepala pada waktu ni adalah,,,,


INI!!!



Sipadan Water Village!!


I think I need a vacation laaa :\


Tuesday, November 30, 2010

Sorry peeps..

Aku rasa dah tiba masa yg sesuai utk aku remove frens kat FB.. Aku tak kesah sapa sapa mau jadi kawan tapi aku cukup distracted dengan gambar gambar model-kaki-tak-cukup-panjang pastu posing macam desperate kain belah sana belah sini tuh.. Bukan jeles tapi tah la,,aku mmg tak dapat nak terima. Dah cuba utk terima tapi..sori la beb, I have to be myself :)

So, pendek kata, gudbye la ha.. bak kata Maher Zain, pilih kawan yang baik baik untuk diteladani, sbb faktor memilih kawan ni la yg boleh membawa kita ke arah kebaikan atau kebinasaan. Reminder utk diri sendiri -.-

Lagipon bagi aku, tak luak pon hilang 2 3 orang kawan..lagi lagi yang macam sombong bajet bagus, kan? Semoga kita tergolong dalam kalangan orang yg beriman,,, Aminn~

Tuesday, October 19, 2010

stress to the max!

stress. kerja macam takde esok. skang sorang2 kat opis. buat keje macam boleh dapat naik gaji dalam sebulan 2 ni.. nak balik, tapi hati tak tenang selagi keje tak siap.. stress sgt, aku baca lah muka buku macam biasa and what did i found was....


rubbish!!!


ini opinion aku saje. bagi sape2 yg akan terasa dengan statement aku, sila jangan baca. Read this on ur own risk. kau baca, kau terasa, kau punya pasallahhh...

ok, back to the point.. to me, some of photoghrapher nowadays are become rubbish.. especially the malays one, specifically, the Muslims. kenapa aku cakap camni,, korang study la sendiri. tapi point aku kat cni 1 je. kalau nak amik gambar model tu, the models betul betul model ke ataupon model sampah yang agak2 tak de keje, ko amik dorang for free dah la pendek, tak lawa pulak tu, tarik dorang soh pakai itu ini macam tak cukup kain then posing sambil buat muka desperate b****!!! What the F la kannn....

pleasela.. pmpn bukan semurah itu utk nak buat tontonan free korang2 fotografer yang meratah setiap satu lurah ceruk bagai.. yes, i know some of the 'models' are willingly to do the job but hey, u have the brain right, use it!!! same la wahai gadis gadis 'model' sekaliann.. lagi 1 aku bukan la ustazah pon nak cakap itu ini tapi sebagai pmpn, aku pulak yg terase malu dengan perbuatan 'models' yg hebat ni.. malu beb,, malu.. ok fine la kerja seorang model mmg cenggitu but model yg not enough criteria?? please laa... nak muntah tengok... lagi2 yang kononya muslimah tapi aku rasa, kau pakai baju ke tak pon sama je..lelaki still boleh imagine macam macam.. betol kan para2 lelaki di luar sana kannnn???

dulu aku penah menggemari kegiatan melihat dan mencari gambar2 yang cantik dan kreatif yg telah di'snap' oleh fotografer terkenal contohnya Saiful Nang, Udey and the team so on and so on.. but lately, kebetulan aku adalah 'terkenal' dengan fews ppl yang sedang meningkat naik utk menjadi fotografer, aku rasa macam emmm... tak patutlaa...

  • first, sbb bila part amik gamba models, dia (fotografer) ni la yang paling merangkak nak amik 'best' angle ;
  • secondly, bila diorang upload kat fb, apa yg dikomen adalah berbunyi seperti ini..wahhh,,hot!, nice shot, menggiurkan, daring, so on and so on.. malas aku nak ingt balik sentence diorang..korang boleh bayangkan apa benda.. ini baru kat fb, aku tak tau la apa yang diorang discuss kalau dorang sesame dorang or dalam webpage private...
  • paling aku rase benda ni dah mirip sama macam p**n photografer. hishhyy..nak sebut pon jadik segan..
so, sape2 terfikir nak jadik fotografer, sila lah pilih line yg betul. bukan berkawan je kena pilih, but how they use the talent pon kena alert. jangan sampai satu hari nti budaya barat ni jadi kebiasaan pulak among kita. tak salah menjadi seorang fotografer. its an art. tapi pembawakkan tu ada yang terlebih kat yg tak patot sana sini. tak patut dibuat oleh orang yg kalau dia rasa dia masih Islam la..the rest rasanya u olss boleh pikir sendiri..

p/s: lupa pulaks kubor lain-lain.. tapi kalau dah tuhan nak bagi bencana awal kat dunia, orang yang tak menegur tu la akan kena dulu...tak gitu?

Thursday, July 15, 2010

gem gem!!

hai hai..

meh cni nak cita sket ni,,, dua hari lepas i pg outstation. jalan punye jalan, nampakla kat satu corner shopping complex ni ada weight scale. dalam hati terdetik utk menimbang berat badan yang mengembang neh :p

ok. masuk 20 posen then the penimbang come out with one figure number and i was like....WHATSSSS?????




ok. enuf said. korang tau la ape maknenye kan? so,,, start from now on, i have to start,,,,



yeahh,,,,eksersaissss!!!!! :)



lepas timbang tu ekceli aku tak pecaye sgt kat penimbang tu. penimbang tu tipu aku!! -ayat menyedap hati. sekian :p

Thursday, March 18, 2010

gloomy windy thursday

amaran kepada pembaca yang berfikiran profesional. post kali ini merupakan repek seorang insan yang mengikot emosionalnya sekali sebulan juga ditambah dengan effek kakinya yang tak fully recover, kalau keluar selalu kena tinggal, jalan lembap, neneknya yang masih berada dalam hospital, keadaan kewangan yang sangat meleset, keadaan keluarga yang memerlukannya tapi dia tak terdaya sehingga menyebabkan insan ini tiada keyakinan diri....

"


sedih la rasa hari ni..sme rase tak kena. itu ini tak kene...

damn..rasa macam kawan kawan sume dah takde. dulu asalkan weekend je mesti ade plan nak buat itu ini dengan kawan kawan. paling kurang lepak um tgk dorang training je. sekarang, kawan kawan pon maybe dah bosan and give up dok asek panggil join itu ini but the end aku yang tak join. ingtkan pengorbanan yang aku buat ni berbaloi tapi lagi menyeksakan aku adelah! tak suke la this feeling.. fine, ada orang cakap, kalau dah komited dalam sesuatu relationship, mesti perlukan pengorbanan. and yes, i learn and apply it. day by day, pendapat mengenai berkawan disamping a special relationship berjaya aku buang sikit demi sedikit..but now? what happen??

hilang kawan,lost contact semata mata nak jaga hati orang yang end up nye jadi macam ni. shit la!! serius rasa bodoh kenape aku biarkan bende ni jadi...banyak kali dah bende ni happen. tak kesah la kat sape2..but yeah, lain orang, lain pendekatannya. so, this time the most terrible feeling that i ever had sbb ssh nak get rid of. shit tau takkkk!!!!






:(



tarikk nafasssss....fuhhhhhhh~

fuh! dah lame tak meluahkan kate2 kesat dalam blog ni. ni pon kira dah tertapis. nasib la sape2 yang terkena or terasa. dah tak rase nak menjaga hari orang dah kalau end up hati aku yang sakit! and now, bukan niat nak tarik perhatian sape2 or nak membuka pekung sape2..cuma, terasa takde kawan nak dibincang kan pasal hal ni. yes, i'm alone now. ouhh.. sangat damn ok!!

i'm pretty sure that this feeling happened to everybody who's in a relationship. but aku rase macam bullshit je! mals nak layan!! mungkin cara terbaik kena amik remeh je sume hal ni? emm..no,its not me. i have to take it otherwise 'that particular thing' is not mine kan? why la this happen to me.

sehabis baik meluahkan segalanya kepada tuhan. tapi aku pon manusia biasa yang akan sedih jika hatinya diusik..wuuwuwuuu..sedih siot!!!!


ok dah. lega siket! sape2 terase or what so ever, padan muke! n to frens yang ade events or what so ever, call me..nak join!!!!

Friday, September 11, 2009

tot ouh tot.

“If you are not happy about something, try to change it yourself.
If you can’t, change your attitude – STOP COMPLAINING!”


sekian =)

Tuesday, July 28, 2009

quote for today =)

Semakin kebaikan itu hampir pada kita, semakin laju kejahatan mengejar kita. Maka, selalulah berwaspada, agar hidup terpelihara...

copet je ni. cos tertarik. untuk di share dengan kawan kawan =)

Tuesday, July 14, 2009

thought fer today :)

A women's heart should be so lost in God,
that man needs to seek HIM in order to find her.


so, nothing to be chase for. live my life in my on way now :)

ok ok. soo excited cos tonite I gonna have my gayong's training since tomorrow I have to meet my boss-to-be.. ececeeehh.. konfident nye lah! hihi ;p

Wednesday, June 10, 2009

ikot resmi padi " diam-diam berisi ". jangan diikut resmi tin tin kosong yang kuat berbunyi tapi hakikatnye kosong tiada isi :)

hari yang penuh ketiadaaan mood untuk bekerja.
byk keje tapi x terusik lagi.

so, blogging :)

rase da lame x blog. yup. byk bende yang perlu diuruskan di luar sana berbanding dok menaip blog yang belum tentu ade pembacanya. namun, tidak mengapalah kerana ini hanyalah coretan buat sang aku yang jika suka suka mahu menulis.. hehe

kerja: kene cari yang terbaru dalam tempoh secepat mungkin. kerana perlu ada back up plan. takot tinggal aku sorang je kat cni nti. orang len blah, aku pon nk blahh..hihi. rase2 macam da nk burst je ni dok kat cni. dah! bosan cakap pasal tempat keje ni :\

next topic is about thought. emmm.. aku tak paham la kenape ade jugak orang yang suke serang serang dok ngutok ni. dorang nk ape pon aku tak paham.. tak tau nk buat ape da. nak marah balik, xboleh nti nampak kebudak budakan. dah tegor, jadi bahan plak. nak senyap, de pihak yang x puas hati. so, ape jalan penyelesaiannye?

senyap je kot. layan pon buat kite sakit hati yang sedangkan bagi merekemereke, bende tu semue adalah bahan lawak. biarkan la mereke dengan dunia mereke. dorang tnga de problem kot. maybe~ ini masa mereke untuk mengutok, membahan orang dan sebagainya. yang penting, kita happy dekat cni. mungkin mereke jeless kot? hihi.. silent is brilliant right..?

yes I am optimistic. so wut!

do i look like i care??!
hihi..

Wednesday, June 3, 2009

betul juga kata mereka mereka.. berfikir sejenak~

"life is all about learning. everyday, everything happen around us is a lesson.grab it!!
whether you want to win or lose, depends on how you handle the matter"


thought of the day... thoughts actually.eheh


PURA PURA = PRETENDING
y must we have to pretend?? sangatla tak suke..
but i have to :\


kenape tibe2 mode cenggini ni?
haaaihh..tidak mengapalah. i keep this on my own..for my sake. and my surrounding. my life~
the main thing here is, do not be so naive. sooo not good. no no no!
bukan kate naif tu x baik but not tooo naive like i've been before.
learn from the mistake ok! yeahh.. aa boleh!!
kiki.. tah pape..