This is she

My photo
selangor, Malaysia
rambling is her new activities lately..so, just let's her do the talking..
Showing posts with label kawan. Show all posts
Showing posts with label kawan. Show all posts

Saturday, April 9, 2011

Syaheed's Wedding :)


"Barang siapa melepaskan seorang mukmin dari kesusahan hidup di dunia, niscaya Allah akan melepaskan darinya kesusahan di hari kiamat, barang siapa memudahkan urusan (mukmin) yang sulit niscaya Allah akan memudahkan urusannya di dunia dan akhirat. Barang siapa menutup aib seorang muslim, maka Allah akan menutup aibnya di dunia dan akhirat".

This post is special for Syaheed who is getting married since i am not to meet her all over this week. Selamat Pengantin Baru beb!!! Jadikan ini sebagai satu titik permulaan untuk tambahkan lagi amalan dalam cari keberkatan dalam hidup. Wah! bukan main aku :p u know what i mean rite? and u know me kan :p
Happy for ya :) see u laterr!!!

Monday, February 7, 2011

Wordless.

nadia abg syed n cegu

the incomplete us with happy faces


Really happy to see everyone happy =)
credits to everybody in this picture and to Pokdi yg snap this moment.

ouh ya. selamat melayari bahtera alam perkahwinan buat kak fisya + lutfi serta nadia + abg syed. moga kekal ke akhir hayat hendaknya. Amin~

Wednesday, December 22, 2010

Nasihat Ucajah (Ustazah)..


Kata Ucajah Syaheedi, ada 5 ubat utk rawat hati..

Pertama, baca Quran faham maksud. Patot pon hati semakin gusar. makin malas baca translet!

Kedua, solat sunat. Lama dah tak buat. huuuuuuuuuuu

Ketiga, puasa. Erk. ni pon rasanye 2 bulan lepas last aku posa. ok, esok posa!

Keempat, berkumpul dengan orang orang soleh. yang ni liat sket. lama dah plan nak pegi masejid dan surau. tapi,,,harapkan rakan rakan yg beriman di sekeliling je la nampaknyee..

Kelima, Qiamullail dan zikrullah. insyaALLAHHHH..

Ok. Polish balik hati tuh pleasee... Tengkasih Ucajahhh (Teringat zaman muda remaja g jaga budak kecik kat taska. Derang panggil aku Ucajah A'a. Cute! )

Ouh anyway, wanna wish Kak anis Happy E day!! Sorry cant attend. Next year i'll come for ya wedding ya. happy for ya :)


another darah-manis-to-be :)

Friday, December 17, 2010

Jumaat.

Once upon a timee..

pic taken by Along..mase ni rase lagi tahap looser tah pape..

Cut!! asek cita benda sedih je..happy plak. heh
Rini jumaat. Esok Sabtu. Lusa Ahad. Cuti dan berehat. So, yeayness is cominggg!!! :D




*the clue for yeayness u can refer at the labels below. tq :p

Tuesday, November 30, 2010

Sorry peeps..

Aku rasa dah tiba masa yg sesuai utk aku remove frens kat FB.. Aku tak kesah sapa sapa mau jadi kawan tapi aku cukup distracted dengan gambar gambar model-kaki-tak-cukup-panjang pastu posing macam desperate kain belah sana belah sini tuh.. Bukan jeles tapi tah la,,aku mmg tak dapat nak terima. Dah cuba utk terima tapi..sori la beb, I have to be myself :)

So, pendek kata, gudbye la ha.. bak kata Maher Zain, pilih kawan yang baik baik untuk diteladani, sbb faktor memilih kawan ni la yg boleh membawa kita ke arah kebaikan atau kebinasaan. Reminder utk diri sendiri -.-

Lagipon bagi aku, tak luak pon hilang 2 3 orang kawan..lagi lagi yang macam sombong bajet bagus, kan? Semoga kita tergolong dalam kalangan orang yg beriman,,, Aminn~

Tuesday, September 21, 2010

Reason I love kenduris!


This is the main reason why i love kenduri kawin :)





The adorable kids!!!





Dak Syam!!
err..ni dah bujang nihh.. tak kire kids :p

adam harith and amirul!!



zali's heroo!!







and last but not least,,,,,,,,,,



aqid!!! Man's + kak wawa's son...



BEST dapat main dengan derang. Puas hati! hihi... selama ni pon ada je budak kecik tapi ni special sket sbb ni suma anak2 kawan dan kenalan terasa tua pon ada =p. Tahun depan lagi ramai kot babies to come... Kak Syai for her 1st child, some frens for their 2nd children, yang sibuk nak kawin ikot jejak langkah cegu pon ada.... hiii...tak sabar lah saya! suka!!


Anyway, tahniah buat guru dan wawa atas perkahwinan ni.. Semoga derang berkekalan hingga ke akhir hayat.. amin...... :)

Kahwin jugak akhirnye Cegu Rizal nihh... alhamdulillahhh =)

Friday, August 13, 2010

berkawan biar beribu,, berkasih biar satu =)


us. three years back =)




us now -eca, mimi n me :)

kawan sama2 membesar dari form one sammmpai universiti..susah senang bersama..ko tuka sekola,aku pon tuka jugak, ko masuk matrik perak, aku ikot jugak, belaja u berpisah jap ngan mimi while i'm still wif eca..hihi.. so many kenangans. miss u guys. thanks for being such a full supporter to me. may our friendship last forever. amin~

Monday, November 23, 2009

what a dayyyyyyy :/

penat. gile penat. eventho tade la buat ape sangat pon today but,, ya, meybi becos of the futsal game that i had yesterday. bangun pg tadi kaki sengal. setahun kot stop active life. ewahh!! jalan terkengkang kengkang okkkeee today!!! what? futsal?? yes is it.

finally i found a team to play with =) dah lame okke berangan nak main. tapi tade geng n tade kekuatan mahu meredah jalan yang tak bese nak rempoh. anyway, i had a great time yesterday. meet ayzee, phya, mus, lyierd, few new frenss yang best. sume orang pon sempoii.. best bestt.. celeb bday phya summore. sort of surprise laa camtu. hihi. thanks to kak anis cos sudi teman n.. kesimpulannye, BEST LAH!!!

here nicetesst picture taken by laila's boyfie. kot. hehe =)
stand from left : kak anis, tiara, ayzee, mus, me, lyierd
sit from left : laila, phya da bday gurl, didie and iela..

Sunday, November 15, 2009

nice weekend :)

okey. setelah 2 hari bekerja half day di office, tibe mase nye utk tenangkan pikiran :)

guess what i did just now? hihihihihi.....

tadaaaaaa............

no pictures yet la. haha! ;p later key. promise!



i'm shoppingg CROCSSS!!! 2 pairs lagi tuhh. hihi.. maroon malindi and women santa cruz.. wuhhu!! boley kire therapy for me la since i'm planning dah lame nak beli but bile dah nampak depan mate tadi, rembat due pasang teros. huhu. puas hati beb. biar pon sudah kehabisan wang untuk bulan ini. namun, biarlah asalkan aku gembireeeee :) hihi...

anyway, hari ni boleh consider sangat best sbb short time but verry productive, njoy and not dissappointed plan. even tho ade la sleck mase last2 part kua rini. kene saman cos salah paking lak. hishh. tapi wat donno je la. kiki.. y i happy today? yela, before this pas kua mesti pening. ade je bende yang regret, tak puas hati, terase buang mase or what so ever. but this time around, wake up early, laundry, out at about 10, buat keje kat opis, have lunch with frens, shopping, window shopping as well, cam whoaringggg o.0 then by asar i already at home :) best best.. at night da boleh get ready for work tomoroww. yeeehawww!!! pesal cam terencat happy nak keje neh! padehal esok gerenti pening dengan keje belambakkkkk. bluuekk!! dis is what we call reverse psychology.. hehe. watevela!

okla. maghrib dah ni. got to go. pictures will be upload later since my mini micro usb tetinggal kat office. so, tomorrow la k. tu pon kalu free. ouh, anyway, thanks to kak nani, nadia, kak fiza n abg syed cos u guys made my day :) thanks a lott guysss...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ellow!! as i promise before. here they comeee :)


tadaaaaaaa!!







baby maroon malindi and women santa cruz. yeah baby.. hihi


tu je kot. hehe. tade keje. but i really do like the santa cruz most. how much is it?? haha. kalu sape sape perasan kat mane2 celah gambar yangtelah di pamerkan, ade la clue yang menyatekan how mush the price. hihi ;p alah tak kesah lah. janji kasut..




Wednesday, June 17, 2009

post b4 pulang :)

sebelom balik dari opis. tbe2 terpikir mau ini...




tadaaaaaa..


ntah bile boley dapatnye. gantung sebijik kat umah, leh bagi terbaka sket lemak2 neh.. haihh..
kaki da gigil da lame xbagi kat punching bag ni. adoyyaii..sabau jele.. neway, tadi jijie@duke n ajim link kan hasil koje mereke. leh refer chat box. ni gamba2 nye... saje je pon nk nunjukk.. hehe...

kami. setelah di edit.



sesi sambut rebut bunge. konon konon turn org tu la if dapat bunge tu..heh



poy je akuh! haha..



haha. siap edit de dialog between mune n cameraman lagik.heh.



neway, thanks for the cameraman. gamba korang mmg cantik. cume xbanyak je. kitorang tau kitorang xcukup sporting utk posing cenggitu-cenggini pada hari itu. malu~hihihi...

ni je la utk 10 min post aku. nak balikkkkkkkkkk!!


Monday, June 15, 2009

haihh..

tidak tau mau cakap ape...

tadi mr. chow cakap yang confirmation aku is on the way. haihh.. aku x nk please. kalu keje cenggini then xde kenaikan gaji, no thanks..

tadi gak kelas aku di perhatikan oleh principal. bosan.

keje banyak lagi. final paper xsiap lagii. xsentuh ape pon lagi.. nak contoh soalan pleaseeee!!!!!!

ok la dah. masuk part cerie2.



*happy mode*


last sat went to johor + malacca. gerak malam about 2 hours journey, bermalam di cegu rizal's.
then the nex day serang rumah kawen.
man's at segamat n cegu zul's at malake..dalam 1 hari ok.
they were simple but gojes..
lihat gambar2 dibawah ini...

cegu zul dan isteri. comel jehh..



then pg kat man(kawan sesilat) @ kak wawa's plaks. ni lagi rase cam memain je dorang kawen. heh..



odw back makan dooorian yang dibelanje oleh pokdi yang tidak makan doorian. kelaka kan . xpela.. neway, the durians was nyummms~


nora n I.. and durians..hehe ;p




itu ajee.. pulang ke melaka semula. rest2 di rumah cegu dan akhirnye pulang ke KL semula...



bile la agak nye nak dapat makan ikan bako umbai.. any one??
hehehe...


*ni bukan cikgu sekola rendah ato menengah aku ok. ni cekgu2 seperguruan silat sewaktu masa dahulu. "gayong bercantum bersatu padu. mengingat junjungan empunya seru, sama berbakti bantu membantu".. ecehhh... dah dah..hahhaa

Friday, May 29, 2009

gembireeeeeeeeeeeeeeeeee :D

hehe. xde pape pon. just can't wait for tomorrow. plus xpressmusic. plus dating. from the verrry morning. plus nak dapat gaji. sooo menunjuk okke..

ok ok better stop.


ok. esok start weekend. eventho keje but its ok. after dat leh hang out with kekaseh. weeee :D
g kawen kawan die then g..... emmm.. xpayah cite la.

next week la sambung.kiki.

owh lagi 1. sangat happy hari ni sbb dapat jumpe eca rakan karib ku dari fom 1 kat dalam pesbuk. huehuehue...


okla. da~

*busy mode*

Tuesday, May 19, 2009

updates saje :)

sekian lama tidak menaip. hari ini kembali :)
bukan sbb ape. sudah mula sibuk dengan bende2 documentation, class, exam bebudak ni lagih..
yang sebenarnye aku tidak ade topik nk diceritekan di blog ini.hehe..
rimasla buat document ni. dah la leceh dan banyak. then due date end of june. sempat ke agak nye eh.. tah lee. buat je~


semalam dapat invitation adek abg syed kawen. 2 orang lagih tu. xtau lagi bole pegi ke x cos koje hari sabtu. semalam baru je pas kene marah ngan mr.chow pasal aku asek amek cuti.
hah! lantak aku la. aku cuti pon potong gaji. bukan ko rugik pon. aku yg akan diimplement untuk confirmation nti. ko sebok2 buat ape.ko hengat aku teringin sgt ke keje kat cni!


hisshh!! rimas!


ok dah. semalam jugak nik ajak g bercuti. uishh..mmg aku nk join. cume aku rase tarikh yang diusulkan tu kurang sesuai memandangkan next month aku akan sedikit pokai. emmhhh.
xtau la cemmane nti. hope zach plan julai pnye. leh lepaks bersame kengkawan yang kunon2nye masing2 da nk kawen.kikiki...


pe lagi ekk..ouh, jgn salah sangke. aku menulis ni bukannye aku free,membuang masa, tapi aku da ketandusan idea. tnga buat koje td bole lak tenet slow. baru jumpe bahan. tapi dok x bole bukak. redha je la.. so, typing2 blog.kahkah..

errr...xtau da nk tulih pasai apa. crious aku da ketandusan idea waktu2 cenggini. bosan je kan.


haaaa!!!!

esok aku cuti!!!!!!
yeayyyy!!!
:D


hehe.act, g anto adik aku ke interview kat Institut Perguruan Bahasa Melayu. sebelah UM tu je. nk jadik ce'egu katenye.hihi.hope sgt la die dapat. kurang sket org kat rumah.kiki ;p

.
.
.
.
.

insya allah kalau de rezeki, minggu ni ade bende menarik akan menjadi part of me :) hehe.. hope diluluskan~

dah la.penat merepek. aku tau. bosan jeee... adeh! lapa plak. jom lunch!

yum yum.. bye!!

Thursday, May 14, 2009

from akma n olie~

hello2. hihi. xde keje. ni tag dari cik akma. layan je. zasss!



1.Bekas kekasih saya adalah : xdeh! 1st and last! insya-ALLAH~

2.Saya sedang mendengar : hot efem.

3.Mungkin saya patut : belajar tetapkan pendirian dan buat keputusan yang tepat mulai sekarang. unconfident self decision syndrom btoll la haku neh..

4.Saya suka : enjoy! tp njoy yg bersesuaian dengan personaliti seorang muslimah. ewahh! haha..

5.Sahabat-sahabat baik saya : sudah lame xjompe! (dak2 silat um & classmate SPAS). masing2 buat keje masing2 mengejar impian..mengejar masa depan yang cemerlang gemilang dan terbilang..

6.Saya tak paham : mengapa mesti ada rasa jeles, benci, menyampah, kesal, menyesal dan sebagainye dalam diri ini...*mengkeluh*

7.Saya kehilangan : life gela2 semasa di universiti dahulu.

8.Ramai yang berkata : saya dah gemok!

9.Makna nama saya : mulia, penyelia, pengetua. tah aku pon xtau mane 1 .byk versi..

10.Cinta itu adalah : dengan izin ALLAH.

11.Di suatu tempat, seseorang sedang : membaca blog saya.hehe..

12.Saya akan cuba : sehabis baik membalas jasa kedua ibu bapa selagi boleh. skema seyhh..hihi..

13.Ayat SELAMANYA membawa maksud : hingga ke akhir hayat, dunia akhirat..~

14.Telefon bimbit saya : sudah tenat. kesian die. nk dapatkan coverage pon susah. perlukan yang baru pliz!!

15.Bila saya terjaga dari tidur : if pagi, saya nampak adik saya sedang bersiap2 ke sekolah. if tengah malam, pandang kiri kanan, tgk fon, tdo balik..heheheh..

16.Saya paling meluat apabila : melihat orang dok membangga2 diri sendiri kata dia hebat itu ini. xperlu kot!

17.Pesta/Parti adalah : ok kalu terkawal dari bahan2 yang haram cos kite boleh tambah lagi kenalan for future use (not flurrrrt thing ok). very NOT ok if sume stok pakai baju cam xcukup kain, terlalu bebas, ganggu orang sekeliling, buat sepah&sampah n ade air2 ITU lah.

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah : cikeng of kosss.. lagik2 bile tgk kitten tnga men sparring. heh. now ade 3 kittens yang sgt gemoks kat umah. weeeee...

19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : 19 - 22. alam universitas.so far la.. cos xrase lagi alam barumahtangge..heheheeee

20.Hari ini : hari kames.

21. Petang ini saya : kene siapkan bahan nak ajo for tutorial esok!

22.Malam ini saya akan : bace yasin. lepak umah. tgk tv. borak2 ngan kekaseh. tdo~

23.Esok pula saya akan : mengajar!!

24.Saya betul2 inginkan : wang yang banyak dan tempat kerje yang baru pada waktu ini. long term nak family yang bahagie dunia akhirat :)

25.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini : saya senyum dan kelihatan freshh..cos baru dapat tdo ngan nyenyak setelah beberapa hari tdo dalam keadaan panas..

26.Pusat membeli-belah atau arked permainan : tempat terapi ketensenan saya! hehe..

27.Makanan Barat atau Jepun : prefer barat. jepon pon ok gaks pe..

28.Bilik yang terang atau gelap :kedua2 diperlukan mengikut kesesuaian ;)

29.Makanan segera adalah : sedap tapi mendatangkan kemudaratan jika diambil berlebihan.

30.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang? bubbye..


bobboooiii~ ^_^

Monday, May 11, 2009

minggu kelima.semester pertama

heyyaa... =)
aku sangat bz hari ini.
xsempat mahu buat ape2.fb terlalu banyak bende. crowded.
buat koje, report pasal orang gela, then ini je dapat update.
papehal pon. aku sgt jeles dengan ini.....

siap ditujukan khas pic ni utk aku ehh. ok. aku amekk..


terdapat banyak lagi dlm fb si mad syah.. wah wah wah.. mmg sengaje mau buat aku jeles. xpe2.
neway, bagi sape2 yang xtau ape yang sedang berlaku sekarang ni, ini adalah pic kawan2 se uni aku mase di UM dulu. dari 1st yer till la skang still connect n keep in touch to each other. sampai nak balik umah dulu pon sekejap2 je..hehehe. syok sgt da dok kat UM tu. mebi cos bnyak activity kitorg kut. dah la. merepek. neway, miss uni life. sanela aku develope diri, belaja itu ini, kenal org ramai, jumpe si die. eheh. nak jugakkk.kikiki ;p

ok.jompe lagi.daaaa~

Tuesday, April 14, 2009

mengapa sudah lama tidak aku menghupdate?

helo2.assalamualaikum~

ade beberapa sebab mengapa aku tidak seaktif seminggu 2 yg lepas utk menghapdet blog ini.

1) bz di waktu kerja
aku da menerima pelbagai kereja di ofis. sane sini aku kene tolong. da stat kelas kann. skng ni pon actually de kereja tapi pandai2 la kan..eheh.tapi kalu da hari2 dok update, dok membuat bende yg x sepatotnye di tempat kereja, makan gaji bute, xsedap la plak.ngeee :D
aku bz ni pon banyk bende yg sebenarnye bukan keje aku..cam cib** kan...xpela..sabar~

haaaa....ni aku baru je lepas dapat keje secretary dari babun tuh.mengong tol!! kate company kaye tapi sorg clerk pon xde.mengoi...ok ok.penat da nk marah2..

2) tade topik yg menarik
cam aku cakap sebelom ni la kan. awal2 je aku exited menghupdat. now da slow. act, ade je bende nk cite tapi aku rase cam xbest la if post panjang2 tapi xde pics. kamera de kat angah. da jadi macam rete die da camera tu. so no new pics from me =(
cos bagi aku, dari 1 pic bole menggambarkan segala2nya n akan membuat kita tidak rasa mengantuk ketika membaca =). obvious ke aku seorg yg tidak gemar membaca? hehe..dulu buku sejarah form 5 tu la obat tdo aku. asal pegang je aku lalok ;p dats y sejarah aku 'cemerlang'...kikiki

3) public figure
setelah sekian lama, yg xde la lame sgt aku membuat blog ni pon, aku baru tersedar yg aku sudah menjadi sebahagian daripada public figure sbb aku tidak memprivatekan page ini. maka segala luahan yg berunsur 18+ emosi terlampau actually ;p, aku xrase semua cerita aku sesuai untuk diluahkan kat cni.. so far rase boleh dikawal lagi. masih bole disimpan dalam hati.xpela. biala aku makan hati. kate org makan hati bole jadi kurus. kikiki ;pp





adehh.. kene ceramah jap..*sambil membuat muka bosan* +__+


10 min kemudian.....arghhhh..cepat la stop bebel......



ok dah. senyap sket opis. bukan bebel act. but rules college. Dr. reminds me. thanks Dr... *rollingeyes*


sambung balik...



4) ceramah xbenti2
haaa.... ni salah satu bende yg aku bosan nk denga. bukan aku x tau nk buat ape yg suppose aku buat. aku reti la. asek nk remind kan je, if xstat2 lagi, x buat pape, useless gak. aku xperlu tu sme. bende ni jugak la menyebabkan aku xsempat2 nk hapdet..dah la bleh kate almost everything yg die cakap hanyalah janji2 manis n dok repeat repeat n repeat. ah! bosan la. dari dulu kate nk bagi itu ini. 1 pon tarakk.arghhh..geram!!!

geram pon xdapat ape.lalu aku pon mengcool kan diri ~.~


okla. bagi hiburan hari ini aku de 1 pic nk share..

hehehe.. gambo mase grading silat. lokasi di volleyball court kolej kesebelas UM. haha..peristiwa mungkin kepada mune yg tidak mendengar kata2 chegu. dialog seperti di bawah,,

chegu : ape mune... ejek2 cegu, tanak denga cakap.. haaa..rasekan....


mune : ampon cegu..tanak buat lagi..adoiii sakett......

kak fiza : hahahaha.. padan muke mune..balik nti sure biru kesan cubet cegu..

aku : fuh, naseb bek aku dok jaoh dari cegu..selamat~


ehe..actually xde pon selamat aku mase tu. ni scene candid mase mune kene cubet. scene aku sejurus selepas mune. huh. dah dalam keadaan cegu bengang, duduk sebelah die, mune dok api2 kan, confirm sme org kene. pas mune, aku lak kene cubet. bebekas biru kelihatan seperti awanan kecil yg melekat di bawah lengan aku. seminggu gak la baru hilang. pecah lemak aku.hihihi..gemok kan aku dalam pic ni..yeahh..realiti aku setelah beberapa bulan duduk di rumah. badan semakin mengembang..hihii..

okla.. nije buat hari ni..len hari busan2 aku hapdet lagi..

daaa~~~

Tuesday, April 7, 2009

kagum dan tahniah buat kawanku

kami ketika memegang watak mawar : melur : melati


taniah buat kawan aku benama mune (mawar).
bernama penuh : munirah binti mohamad zaki

kerana telah tepilih utk menjadi salah seorng PTD
sangat kagum kerana ssh betol nk lepas exam2 die.
aku yg da amek 2 kali exam die xtau la nk cube lagi ato x...
cam susah jee...tapi xcube xtau kan?


so, teruskan mencube.



n gud luck wish to mune'!!!